Jag misstänker att det blinkar illrött numer när jag ringer olika bolag.
Dagens uppgift var att ta reda på varför inte jag fick ip-telefonen att funka.
Efter kötid på 25 minuter får jag reda på att den inte är i kopplad för att telefonen står på Peder och routerfunktionen på mig.
Efter att ha kopplats runt hitan och ditan så slutar det nu med att vi har stängt ner ip telefonen och tv funktionen. Orkar inte krångla till det med dessa funktioner just nu.
Har kvar det analoga som flytts över på mig. Utan överflytt avgift, tack för det!
Denna process tig 1 timme och 47 minuter.
Som en vän på fb skrev "vilken tur att du slutade tidigare idag!"
Jepp, för annars hade inget hunnits göra idag.
Har lärt mig följande i denna soppa
-Acceptera inga avgifter om tjänsten inte utförs direkt eller krånglar. Det lönar sig. I vårt fall har vi sluppit avgifter och blivit ersatta tidigare till ett sammanlagt värde av 1600 kr och idag slapp vi en avgift på 500 kr, totalt blir det alltså 2100 kr enbart från Telia. Bredbandsbolagets strul gjorde att vi fick kortare tid på avslut = 450 kr.
-Kan den du pratar med inte hjälpa, kräv att bli kopplad till annan handläggare som kan hjälpa dig. Alternativt en chef.
- hänvisa till det som tidigare handläggare skrivit i ärendet så slipper du börja om hela tiden.
I vårt fall har vi haft oturen att hamna hos handläggare som inte hade den kompetens (eller var ny) som behövdes men när man väl hamnar hos de som har kunskapen så löser det sig alltid.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar