Vi förvånas ständigt över våra hyresvärdar Newsec i Borås. Positivt förvånade.
Efter att ha haft ett annat bolag i 6 år innan och sedan flytta hit är som att hamna i service himlen.
I går ringde jag och pratade med dom om att ljud från en annans fastighets fläktar låter mycket i vår lägenhet, speciellt i sovrummet.
Idag kommer de hit och tittar, förvaltaren tar upp telefonen och beställer nytt fönster med ljudisolering och beklagar att leverans tiden är lång! Vilket inte är deras fel alls. Innan de kom hit hade de varit i kontakt med den andra fastighetsägaren och kollat om det var ngt som var sönder eller liknande. Sakligt.
Samtidigt som de var här passade jag på att visa badrumsfönstret som börjar bli gammalt och slitet. Det kommenterades bara med att så kan det inte se ut vi kommer byta det samtidigt. Otroligt.
De gånger jag har haft kontakt med Newsec har det aldrig varit problem. Man möts med positiva människor, sakliga besked och känslan av att de bryr sig.
I vårt förra hus så var man glad om man överhuvudtaget fick tag i Primär efter att ha lämnat ett antal meddelanden via telefon och mail. Och är man väl fick tag i dom fick man beskedet att de skulle återkomma. Grannens vattenläcka tog 2 månader innan de började åtgärda det..
Heja Newsec!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar